zaterdag 14 juni 2008

poging tot ruimtevaart

zo hier dan mijn bergbeklim en ruimte avontuur
Photobucket - Video and Image Hosting

dit is de huayna potosi. deze jongen is 6088m hoog en ik was van plan om de top te bereiken (is dus net niet gelukt)
Photobucket - Video and Image Hosting

het zolderkamertje van de wereld. ongeveer op 6000 m. ik heb maar weinig foto´s, een geen enkele goede. het was veel te koud om mijn handschoenen uit te trekken dus heb ik maar snel wat geschoten totdat mijn camera het (alweer) begaf; dit keer niet door vocht maar door de kou, accu´s doen het dan niet meer.
Photobucket - Video and Image Hosting

en daarna zijn we La Paz verlaten om nog meer kou op te zoeken. In het zuiden van Bolivia ligt uyuni en daarbij de zoutvlakte en andere buitenaardse landschappen.
Photobucket - Video and Image Hosting

treinenkerkhof. je spaans hoeft niet heel goed te zijn om dit te lezen....
Photobucket - Video and Image Hosting

de zoutvlakte was heel lang geleden een zee. deze is opgedroogd en heeft een zoutvlakte met grote bergen coraal achtergelaten. dit lijken nu weer eilanden opzich. dit ijland staat vol met metershoge cactussen (het lijkt zo n beetje op een droom van Freud).
Photobucket - Video and Image Hosting


Photobucket - Video and Image Hosting

ondertussen moeten er banden geplakt worden.
Photobucket - Video and Image Hosting

in de zoutvlakte moet je van deze leuke foto´s maken, omdat er geen referentiekader is kun je leuk spelen met diepte, wij konden natuurlijk niet achterblijven (ook al waren we er niet zo goed in)
Photobucket - Video and Image Hosting

uit de zoutvlakte op naar andere gekke plaatsen
Photobucket - Video and Image Hosting


Photobucket - Video and Image Hosting


Photobucket - Video and Image Hosting

hoe stoer kan een fotograaf zijn
Photobucket - Video and Image Hosting
dit was het dan weer. er vallen wat gaten want ik heb de laatste tijd weer analoog geschoten, maar goed dat komt dan thuis wel weer.

7 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's. Cliché misschien maar het is gewoon zo!! Wat zie je er goed uit Jenny.
    Fijne tijd verder samen. Genieten op afstand mee.
    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's ja. Ben erg benieuwd naar je rolletjes. Hoe gaat het met de oriëntatie?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. foutje. Bovenstaand anoniem bericht was uit Hoensbroek. Het is ook zooooo ver weg.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit vind ik echt een hele gave foto:
    http://i251.photobucket.com/albums/gg291/vincentzegveld/DSC_0129.jpg
    Wat een licht! Wat een omgeving!
    Poeh, indrukwekkend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha astronaut,

    gelukkig heb je van fotograferen meer verstand, ha ha.Mag ik alvast een foto op posterformaat bestellen?Mag je drie keer raden welke!?
    Geniet van de komende weken en dan kijk ik alvast uit naar augustus!
    Heel veel liefs, Henriette.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hola hoogte-stage-lopers,

    Wat late reactie maar ja, er was nogal wat e-mail en skype contact. Moet toch ook ff mijn moederlijke trots uitten, geweldig prachtige foto’s!!! Wat een variëteit aan landschappen, adembenemend mooi en wel heel apart. Mag je straks zeggen welke je op “linnen” wilt hebben.

    Liefs voor jullie twee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Vince en Jenny. Wat een avontuur daar aan de andere kant van de wereldbol. En dan ook nog je verjaardag vieren in het Spaans...Dat zal wel klinken als± bueno anniversare of zoiets. (Het is al lang geleden dat ik Spaans geleerd heb). Nou ja, op z´n Hollands: happy birthday the both of you,en tot ziens.

    Ans en Cor

    BeantwoordenVerwijderen