maandag 17 maart 2008

er zit weer een week op, wat gaat dat snel en lijkt lang te duren. ik heb het gevoel of ik al maanden weg ben. wat heeft mij deze week zo bezig gehouden? veel, maar vooral spaanse les, ik studeer hier meer dan dat ik normaal gesproken in nederland zou doen. Van 09.00 tot 13.00 heb ik les, met tussendoor een pauze wat inhoudt dat ik op het dakterras (ter afwisseling) spaans praat. Dit, onder een brandende zon, uitkijkend over de stad en het hanenvechtkamp van de buren. Ik heb "jammergenoeg" nog geen echte trainingen of wedstrijden van beestjes mogen bekijken maar wie weet komt dat nog. Na de spaanseles ga ik wat eten met een van mijn nieuwe huisgenoten en wat rondlopen, musea bezoeken en dat soort dingen.
ik woon nu in een zeer relax hostel met twee andere nederlanders. Het komt er eigenlijk op neer dat we met zijn drieen een kleine villa delen met ieder zijn eigen kamer, douche (met warm water!!) en wc. mijn huisgenoten Peter en Wendy zijn daarbij ook nog eens hele leuke mensen.
maar goed mijn spaanse les werpt zijn vruchten af ook al ken ik nog niet alle vruchten. zo bleek op de markt deze week. ik ging wat avocado´s halen om guacemole te maken, en vroeg dus om avocado´s want in het spaans noemen ze die gewoon hetzelfde. het marktvrouwtje keek mij vreemt aan en vroeg wat ik er mee wilde gaan doen. na uitleg werd ik hard uitgelachen door iedere verkoopster in de buurt.....o o o wat n domme gringo. In peru noemen ze avocado´s blijkbaar paltas en niet avocado, wat advocaat betekent, zo leer je in ieder geval wel je idioom.
Zo heb ik mij weer noodzakelijk verder verdiept in de peruaanse keuken, die uiteraard toch ook zijn mindere kanten heeft. ze kunnen het bijvoorbeeld niet laten om alles wat maar n beetje dier is in de soep te doen. ik heb de kippenpoten (de drie tenen) toch maar laten liggen. wel weer erg lekkere empenada´s samen met roxana, mijn spaanslerares, gegeten terwijl we uit konden kijken op een kleine, en heel vreedzame, demonstratie. en zo blijkt dat er veel onvrede is in Peru, wat ook vrij logisch is. In Lima woont namelijk ongeveer de helft van de hele bevolking, voor de macht te behouden hoeft een regering dus alleen de bevolking van Lima tevreden te houden wat er voor zorgt dat de rest van het land min of meer verwaarloost wordt.

het veel belovende semana santa is begonnen en daar zijn de eerste foto´s van binnen, ook al duurt het ontzettend lang om ze te uploaden (daarom maar een paar). ik heb nut twee van de vele prosessies meegemaakt en het is eigenlijk best saai, maar vooral heel leuk om te zien hoe ze er hier mee omgaan. Zaterdagavond kwamen onverwachts bij zo´n gebeurtenis uit toen we wat gingen eten. waar het eigenlijk op neer komt is dat er gedronken kan worden, dat mensen zich mogen verkleden en dat er vuurwerk kan worden afgestoken waarmee je ook wel n kleine aanslag zou kunnen plegen. Jesus, als beeld op een soort van carnavalswagen versiert met spaarlampen en kaarsen die uitwaaien wordt geeerd met zang dat tussen de lawinepijlen door te horen is. daarna maakt de stoet langzaam een rondje om de kerk en is het wel weer genoeg geweest. vandaag was het iets anders, er waren nog mensen op een paard gezet met een blik bier in hun handen die de optocht leiden, gevolgd door een kudden lama´s. Dit staat dan weer in contrast met de mensen die er echt veel om geven en huilend langs de kant staan omdat ze zo erg geloven.
hier wat foto´s, t gaat allemaal erg langzaam en mijn geduld wordt als maar minder dus ik ga dit bericht nu maar posten en we zien wel wat er allemaal opstaat.
Photobucket - Video and Image Hosting





Photobucket - Video and Image Hosting


Photobucket - Video and Image Hosting


Photobucket - Video and Image Hosting


Photobucket - Video and Image Hosting


Photobucket - Video and Image Hosting


Photobucket - Video and Image Hosting


Photobucket - Video and Image Hosting





Photobucket - Video and Image Hosting


6 opmerkingen:

  1. wat een mooie fotos vincent. je hebt echt talent! ik krijg er reiskriebels van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hehe, daar zijn ze dan. Toffe shit. Ziet er ook erg lekker warm uit. Pffffff. Ben benieuwd naar meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hee chico, moooie foto´s! Goed dat je zo geduldig bent geweest.. kun je je publiek eindelijk tevreden stellen :) Het lijkt behoorlijk op Bolivia trouwens, wat ik zo zie, leuk. Die palmtakken zijn ook wel echt hot hier deze dagen.. Ga zo door en tot snel! Besos xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje Vince, hanengevechten........helemaal niet leuk. Maar ja, door de telelens kan het wel heel heftige beelden op leveren. En jou kennende zul je er wel als de kippen bij willen zijn om het op de gevoelige plaat vast te leggen.
    Compenseer s.v.p. wel met meer gevoelige beelden!
    Was de "advokaat" te verteren? Of heb je zo meteen een kort geding aan je broek hangen?
    Ik denk dat jouw kookkunsten minstens zo goed zijn als je foto's dus het zal wel loslopen.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Vincent,
    mooie foto's zeg.Is het geen idee om samen met Jens een boek te maken? Zij zorgt voor de teksten en jij maakt de foto's; dan wordt het vast en zeker een boek voor de top-tien!!!
    Geniet van de komende tijd, liefs Henriette.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kwam er gisteren achter dat jij ook een site hebt. Vandaag dus direct jouw verhalen gelezen en natuurlijk de foto's bewonderd.
    Fijn dat alles goed gaat met beide wereldreizigers.
    Veel plezier en succes met alles de komende tijd.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen